Onze ervaring in Oost Bali, een review van Balidroom Villa's

8 augustus 2019 - Tumbu, Indonesië

Na een lange vlucht met KLM (zo'n 16 uur) van Amsterdam naar Bali eindelijk aangekomen in Bali. Op de luchthaven zou een chauffeur van Balidroom villa's ons ophalen, maar helaas was hij er niet. Gelukkig brengt google maps uitkomst en hebben we een taxi genomen naar de villa. Vanaf de luchthaven zijn we zo'n 2,5 uur onderweg geweest om bij Balidoomvillas te komen. Balidroomvillas ligt bij het plaatsje Tumbu.

De villas worden gerund door Ralph en Joyce van Rooten. Dit is een Nederlands stel dat al zo'n 13 jaar in Bali komt. Omdat we uiteindelijk pas om 23.30 in de villa waren zijn we gelijk naar bed gegaan. De volgende ochtend wakker geworden met een prachtig uitzicht. De villa's liggen erg afgelegen en in de directe omgeving heb je geen winkels of restaurants. Dit wisten we niet, want wij vinden het normaal erg leuk om in de avond even een wandeling te maken of bij een leuk restaurant te gaan eten. Dit kan niet, je bent aangewezen op de villa of je dient een chauffeur in te huren die je naar de plaats van bestemming brengt. Gelukkig bieden ze diverse excursies aan. Omdat we al vaker in Bali zijn geweest viel het ons op dat de excursies erg duur zijn en eigenlijk met name bestaan uit een chauffeur die je mee op pad neemt. Mocht je voordat je naar Balidroom villas gaat ergens anders op Bali verblijven, regel daar dan een chauffeur.

We zijn o.a. naar de lempuyang tempel, Tirta Ganga, White sand beach en Candidasa geweest. Op donderdag avond eten bij Vincent's (live muziek) in Candidasa is echt een aanrader. Vanuit de villa is het zo'n 25 min met een taxi om in Candidasa te komen.

Kortom de eerste dagen in de Bali Droom Villa's waren ok, maar wij zouden er niet nogmaals verblijven.

Onze ervaringen bij Bali Droom Villa's:

• Oost Bali is prachtig en de natuur in Tumbu is ongelofelijk groen.
  • Het is er heel rustig, bijna geen tourisme
  • Er zijn veel excursies vanuit de villa maar ze zijn wel heel duur
  • De wifi in de villa is niet goed en je moet er ook voor betalen. Dit kan volgens mij niet meer in deze tijd.
  • De kok in de villa levert prachtige menu's af en ontbijt is prima. Goede service
  • Er worden best veel extra kosten in rekening gebracht. Zo dien je bovenop de huur van de villa 11% belasting te betalen, 3 euro per persoon per dag voor gebruik Airco en elektra en wifi. Al met al waren wij zo'n 220 euro extra kwijt. Hou er ook rekening mee dat er 250 euro borg wordt ingehouden om deze kosten te voldoen.
  • Als je het leuk vind om naar winkeltjes te gaan en leuke restaurantjes op te zoeken kun je beter in Candidasa zitten
  • Er is geen strand en er zijn geen winkeltjes op loopafstand.
  • Een supermarkt ligt in Amlapura, dat is ongeveer 15 min met de scooter of taxi.
  • Houd er rekening mee dat als je geen scooter wilt of kan rijden je afhankelijk bent van vervoer.
  • De villa's zijn prachtig ingericht en hebben een mooi uitzicht.
  • Er wordt verwacht dat je ongeveer 100.000 Roepia tip geeft per dag dat je er verblijft (bij een week is dit dan 700.000)
  • Bali Droom Villas heeft verschillende villas, o.a. Villa Coconutdream, Villa Passiondream, Villa Mangodream, Villa Pasir Putih.

Onze volgende plek wordt Amed. Hier gaan we lekker duiken en een paar dagen aan het strand doorbrengen. Later meer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl